25 април 2007

Промоции по ипотечни и потребителски кредити - за какво да внимаваме

0%

Заявете безплатна консултация при нас!

Свържете се с нашият екип през нашата контактна форма или директно по телефон.

Месец март вече отмина, но с него дойдоха и продължават да „идват” промоционалните оферти по кредити. Новите промоции тази пролет са част от характерната цикличност при кредитирането. В допълнение към нея са традиционните промоции на банките. Обикновено те започват в началото на пролетта. Промоции банките правят също и през лятото, както и в края на годината.

Продължителността на промоциите варира

Според наблюденията на „МОИТЕ ПАРИ”, продължителността на промоциите е около два месеца и обикновено започват през пролетта. Има банки, които предлагат и по-дълги периоди. Не са редки и случаите дадена промоция да бъде подновена за нов срок, след като вече е изтекла. Някои от промоциите са в определен характерен период от годината – например летните месеци (кредити за ремонт) или около Нова Година.

Промоционалните оферти имат сходни характеристики

Независимо кога, колко продължава и за какви продукти са предназначени, промоциите винаги имат някои общи характеристики. Обикновено, когато банките промотират даден продукт, те намаляват лихвата. Тук има известно разнообразие. Някои предлагат нулева лихва за определен период от време и друга, за останалия срок. Други предлагат не нулева, но по-ниска лихва за определен период. Третият вариант, в който са известни промоциите е класически – намаляване на лихвата за целия период.

Особеностите при промоциите

Независимо от вида, промоциите имат своите предимства и недостатъци. Добре е клиентът предварително да проучи офертата, която си е избрал. Възможно е намалението на лихвата например да е свързано същевременно с нарастване на годишна или месечна такса. Те са сред основните фактори определящи годишния процент на разход (ГПР). Отстъпката в дадена лихва не бива да е единственият и водещ критерий при избор на оферта.
Друга практика сред банките е да включват годишни такси (например за управление на кредита) в промоционални оферти ако такива до тогава не е имало.

Месечните и годишните такси, като обект на реклама

Обикновено тези такси остават в страни от полезрението. Банките от своя страна умело боравят с тях. Препоръката на „МОИТЕ ПАРИ” е да им се отделя повече внимание. Съществуват банки, които наблягат именно на намаление или премахване на някаква такса за определен период от време. Това съществено може да повлияе върху ГПР.

Не винаги е лесно да сравним офертите

Когато се намалява дадена лихва, сравняването на тази оферта с друга е относително лесно. Базата е съпоставима без да е необходимо каквото и да е друго. Не е така с офертите с променени такси. Без допълнителни изчисления е много трудно да се съпоставят две оферти.

Има ли смисъл от промоциите?

Уместен е въпросът „Има ли смисъл от тези оферти или целта им е само да привличат клиенти?” Разбира се, че това е едно от основните им предназначения. Понякога конкуренцията между самите банки го налага. Въпреки всички особености, полза от промоционалните оферти определено има. Те са и ще бъдат все по-честа практика. Задълбоченото вглеждане в тях ще е повече от наложително, за да не се пропусне наистина най-доброто предложение.

Източник: www.moitepari.bg

100%

Разгледайте още

статии

Ние ще се погрижим да получите най-добрите условия за Вашия ипотечен или потребителски кредит.

0%

Ваканционни имоти – между почивката и инвестицията

Въпреки дезинформацията, влизането на България в еврозоната ще е гладко

България до последно изпълняваше всички критерии за влизане в еврозоната. Миналата седмица гуверньора на БНБ потвърди данните. Чакаме резултата от конвергентния доклад на 4 юни. Датата 1-ви януари 2026-та година изглежда все по-реалистична. Това каза Деян Василев, финансов експерт, в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria с водещ Роселина Петкова.

Creditland консултанти отново ще вземат участие в EXPO MOITEPARI в Пловдив

Водещи финансови експерти, инвеститори и консултанти ще се съберат на едно място, за да предоставят на посетителите ценни насоки и най-новите тенденции в света на инвестициите, кредитирането и управлението на личните финанси. Това събитие, което ще се проведе за втора поредна година, ще предложи богата програма от презентации, дискусии и възможности за нетуъркинг.

Ипотечен кредит за покупка на общинско жилище

Според българското законодателство общинско жилище е недвижим имот, предназначен за обитаване, който е собственост на общината. Тези жилища са част от общинския жилищен фонд и се управляват в съответствие със Закона за общинската собственост (ЗОС) и правилниците за управление на общинския жилищен фонд, приети от съответните общински съвети.

Ипотечен кредит: Как се променя пазарът на жилищни кредити в България?

Изминалата година беше особено динамична за пазара на жилищното кредитиране в България. Икономическите и социалните фактори, като растеж на доходите, повишено търсене на жилищни имоти и ниски лихвени проценти, доведоха до значителен ръст в обема на предоставяните ипотечни кредити.

Жилищно кредитиране: Забвяне на ръста през 2025 г., лихвите за ипотечен кредит засега остават ниски

Към днешна дата няма индикации, че банките в България ще повишават лихвените проценти за ипотечно кредитиране. Предполагаме, че ще има такава, но може би ще бъде в един следващ период на годината. Това ще зависи и от перспективите за приемане на еврото – една от предпоставките, която би довела до повишаване на лихвите от страна на банките.

Свържете се с Creditland!