Какво става, когато клиентът се опитва да се справи без кредитен консултант - примери от практиката

Ива Ангелова е кредитен консултант към необвързания кредитен посредник Кредитланд от четири години. Представител е в гр. Варна и работи с клиенти от региона, включително градовете – Русе, Шумен, Разград, Силистра. Специално за читателите на moreto.net тя споделя два от случаите, по които е работила.

В началото искам да отбележа, че ние – кредитните консултанти непрекъснато получаваме информация за актуалните политики на банките и сме винаги наясно с възможностите, които дават кредитните продукти, както и с настъпилите промени в тях. Ако клиентите не се обърнат към нас, това означава сами да обиколят клоновете на всички банки, да проведат множество разговори с кредитни специалисти, да съберат безброй оферти и да се опитат да ги сравнят и анализират.

Понякога,  докато трае този процес, настъпват изменения на пазара – излизат нови промоционални предложения или изтичат сроковете на стари, за които клиентът е взел оферта.  Клиентите не винаги знаят коя информация е важно да споделят, за да получат одобрение за кредита и понякога изпускат да споменат нещо, което би им дало предимство и възможност да ползват преференции.

Имах клиент, който се обърна към мен по препоръка от негов приятел и мой доволен клиент. Преди това  беше обиколил почти всички банки, за да събере оферти. Този процес му беше отнел около два месеца, тъй като е имал възможност да го прави само в извън работно време и паралелно се е опитвал да анализира всяка оферта в детайли.  Беше събрал всички информационни формуляри с преддоговорна информация на различните банки  в един класьор и все още не можеше да вземе решение коя оферта е най-добра за него.

Още в първият ни разговор по телефона, след като разбрах от кои банки има оферти, аз с абсолютна точност му казах параметрите на офертите. Знаех коя от офертите вече не е валидна и коя банка има ново промоционално предложение. Обясних му как може да подобри част от офертите чрез включване на допълнителен продукт. Направих съпоставка на параметрите на най-добрите оферти, калкулирахме всички разходи, които би имал за целия срок на кредита, обсъдихме различни варианти за застраховки и изборът на банка вече беше лесен. Неговата реакция определя точно понятието информиран избор. Той ми каза: „Защо никой не ми е казал, че има хора като вас?! Аз изгубих два месеца и толкова нерви, а вие за един час ми направихте анализ на цялата информация и вече знам коя банка ще избера и най-важното – защо я избирам“.

ЗАЯВИ СВОЯТА БЕЗПЛАТНА КОНСУЛТАЦИЯ СЕГА

Друга клиентка когато се свърза с мен беше пред нервна криза. След като изяснихме случая й, тя също сподели: „Не знаех, че има услуга като вашата. От  шест месеца се боря с тази ситуация и вече съм с влошено здраве, не искам да си спомням през какво преминах и  какви разходи направих досега без резултат. Ако бях знаела по-рано да се обърна към вас ....”.

За съжаление, въпреки че веднага намерих вариант да се случи това, което тя искаше, тя вече беше закъсняла със сроковете по договора. Сделката не се случи поради забава от нейна страна и тя загуби  голяма сума под формата на неустойка.

Много подобни случаи мога да разкажа, но от моята четири годишна практика мога да синтезирам следните основни ползи:

1. Кредитният консултант е професия като всяка друга. Така, както се обръщаме към зъболекар, лекар, автомонтьор, строител, треньор, учител, дизайнер, шивач и др., когато имаме конкретен проблем, така се обръщаме и към компетентността на кредитния консултант.  Аз вярвам, че всеки трябва да е тясно специализиран в своята професия и да се развива там, а не да се разпилява да разбира от всичко. Не е възможно да се следят тенденциите и новостите във всяка област.

2. Има твърде много тънкости в една оферта за банков кредит, особено ипотечен, който е дългосрочен, с по-големи суми и обезпечен с недвижима собственост. Лихвеният процент не е най-важния параметър.

3. Кредитният консултант ще сравни компонентите, от които e съставен лихвения процент, какви са съпътстващите разходи, каква е таксата за предоговаряне в годините, какъв размер са различните такси за предоговаряне и при кои случаи се прилагат.  Важна е тарифата на банката при предсрочно погасяване, както и как се третира промяната на срока или вноската.

Освен всички изброени предимства  – услугата ни е безплатна за клиента.

Прочетете още >>>

Тегленето на кредит трябва да е добре обмислен и осъзнат ход



Публикувано на: 19.04.2019